Aktuality

Víčka se vám klíží…

13.06.2019 Čas od času se stává, že musíte dlouho do noci, ne-li do rána, intenzivně pracovat na své závěrečné práci, nebo se naučit něco, na co nebylo v poslední době mnoho času. Když večer usednete k plánované práci, mnohdy už nezbývá energie ani na to, abyste se vůbec k něčemu donutili, natož vytvořili něco, co by svět mohl ocenit. Ale jak zůstat co nejdéle vzhůru a neprobudit se s obličejem otlačeným od klávesnice?

V každém případě musíte mít dost pádný důvod zůstat vzhůru celou noc. Pokud je ještě alespoň malá možnost vše co chcete udělat v noci přesunout na ráno, udělejte to. Pokud ne, tak si alespoň vymezte nějaký čas na kratičký spánek. Základem bdělosti je dostatek pohybu. Protahujte se, choďte nebo cvičte. Ovšem ne moc často, abyste se zbytečně nezdržovali od práce. Stačí se každých 10-15 minut rychle protáhnout. Určitě se vyhněte kofeinu. Pro někoho se může zdát ideálním prostředkem proti spánku, ale je to jen způsob, který toto zajistí jen na chvíli. Pak přichází hluboký propad. Mnohem lepší je sklenice ledové vody, nebo bylinkový čaj (ale dávejte pozor, z jakých bylinek se skládá). Nekonzumujte jídla, po kterých se budete cítit unavení a ospalí (citrony, fíky, mléko, krůtí maso). Je dobré jíst jídla bohatá na bílkoviny, jako jsou sýry nebo jiné mléčné výrobky. Dobrá je také zelenina a samozřejmě ovoce. Jablka vám vyrovnají hladinu cukru v krvi. Skvělým způsobem, jak se udržet co nejdéle vzhůru, je konzumace ostrých jídel. Takže k práci a ponocování si nachystejte sklenici nakládaných pálivých feferonek. Máte-li doma zásobu energetických drinků, můžete je sice popíjet, ovšem pouze zlehka cca každou půlhodinu. Osvěžit a probudit vás může také studená sprcha nebo studený vzduch. Otevřete okno a nechte si do pokoje proudit čerstvý vzduch (bydlíte-li u chemičky, stačí ta studená sprcha). Rozsviťte si v pokoji co nejvíce světel. Snažte se nezívat. Příčinou zívání je zpomalené, mělké a klidné dýchání. Raději se smějte a je úplně jedno, že si připadáte jako idioti.

Prostřednictvím smíchu vyrobíte endorfiny a zapojíte svaly v těle, takže se budete cítit daleko lépe. Máte-li doma nějaké zvířátko, nechte si ho u sebe v pokoji. Určitě vás udrží v bdělosti (vyhněte se ovšem lenochodovi, nebo rybičkám- mají opačný efekt). A pokud nezabere ani jedna z výše zmíněných protispánkových strategií, a víčka se vám nekontrolovatelně zavírají, tak si na ně dejte kostku ledu a okamžitě se budete cítit probuzení.

Stále však platí, že zůstávat v noci dlouho vzhůru za moc nestojí. Tělo spánek potřebuje a ponocovat je nezdravé. Myslete na to, že naučit se za tak krátkou dobu jako je jedna noc velké množství učiva moc nepomůže. Mozek všechny informace nezpracuje a může se stát, že si je v rozhodující chvíli nebudete schopni vybavit. /RB/

  
Zpět na seznam aktualit

Facebook stránka Závěrečné práce.cz Google stránka Závěrečné práce.cz Twitter Závěrečné práce.cz
AKCE !!! Zavrieť
Objednejte si podklady pro bakalářskou nebo diplomovou práci a dostanete prezentaci k obhajobě v hodnotě 3000 Kč ZDARMA a vypracování oponentských dotazů v hodnotě 1500 Kč ZDARMA.