Aktuality

Jak na jarní únavu doma i ve škole?

23.04.2018 Tak nám definitivně začalo jaro. To je skvělá zpráva, protože většina z nás má ráda teplé až horké dny, kdy všechno kolem nás kvete, voní, ptáci zpívají, a vysokoškoláci se připravují na zápočty a zkoušky.

S nejkrásnějším ročním obdobím přichází ale také nepříjemné alergie, virózy, malátnost a návaly únavy v tu nejméně vhodnou dobu. A tak zobeme prášky proti alergiím, snažíme se najít nějaké recepty na „detox“ organismu, posílit si imunitu, a tím předejít únavě a stavům, kdy nebudeme schopni studovat a pracovat tak, jak by bylo třeba. Pomůže nám hodně spát? Možná, ale co když ani tohle nezabere, co když prospíme celý víkend, a ono to nejde.

Tak si zkusme nejdříve dát ráno skoro studenou sprchu. Není nutno začínat zrovna ledovým proudem, ale nastavme nejdříve vlažnou, abychom si také zbytečně nehydratovali pokožku. Zkusme si posílit lymfatický systém tím, že posledních pár minut si vždy tak na 15-20 vteřin pustíme studenou vodu, a celou jednu minutu vodu horkou. Zkusme zopakovat třikrát až čtyřikrát, a budeme ze sprchy odcházet v úplně jiném stavu než kdykoli předtím.

Pak si dejme jinou snídani než rohlík s máslem, šunku nebo sýr a hrnek kafe. Zkusme obohatit jídelníček o ovoce a zeleninu všech možných tvarů a barev. Začnou růst ředkvičky, různé typy salátů, brokolice, různé druhy melounů, postupně jahody, třešně, květák, kedlubny a luštěniny. Nemusíme přece pořád jíst těžká smažená nebo přeslazená jídla a pít sladké nápoje, po kterých máme ještě větší žízeň, a v dlouhodobém horizontu třeba i diabetes 2. typu. Nemusíme snad ani zatěžovat svůj úžasný organismus masem a uzeninami, ne?

Je naopak velmi potřeba dopřávat svému krásnému tělu dostatek tekutin. Tím ovšem není myšlena nekonečná řada kávy, v níž obsažený kofein – navzdory zažitým představám – po cca šesti šálcích utlumuje smysly, takže nám k lepší koncentraci stejně nepomůže. Zkusme pít vodu s vymačkaným citrónem a třeba lístkem máty, nebo nápoj maté (připravovaný z lístku cesmíny paraguayské), který má lepší účinky než tolik populární energetické nápoje, jež obsahují spoustu cukru. Velmi dobrá je zapomínaná kohoutková voda třeba s ledem a vymačkaným pomerančem nebo mandarinkou.

A pak je třeba se opravdu dobře posadit před počítač; takže si pořídit dobrou židli jenom pro mě – aby nebolela záda ani šíje, světlo by mělo přicházet zleva, a měli bychom se naučit i správně dýchat. A nezapomeňme zařazovat do intenzivního studia i častější přestávky, kdy se protáhneme, projdeme k oknu nebo pro čerstvou kohoutkovou vodu, a..ÚNAVA JE PRYČ! /LH/

  
Zpět na seznam aktualit

Facebook stránka Závěrečné práce.cz Google stránka Závěrečné práce.cz Twitter Závěrečné práce.cz