Vyučování pomocí moderních technologií, pokrok či naopak?

19.10.2015 Studenti v zemích, které poskytují moderním technologiím na vyučování větší prostor, nemají lépší studijní výsledky, než studenti s omezeným přístupem k počítačům.

Například na nejlepších školách v Asii, tedy zemích, kde se smartphony a počítače staly neodmyslitelnou součástí každodenního života, se moderní technologie na vyučování používají poměrně zřídka.

Nové zprávy ukazují, že vzdělávací systémy, které v poslední dekádě investovaly do informačních a komunikačních technologií obrovské sumy peněz "nezaznamenali žádné výraznější zlepšení" ve výsledcích testů matematiky, čtení a přírodních věd.

Tam, kde se počítače používají ve vyučování, je jejich dopad na studijní výsledky žáků přinejlepším smíšený. Studenti, kteří používají počítače ve škole jsou na tom ve většině školních výsledků hůř i tehdy, když zohledníme společenské poměry.

Jednoduše řečeno, zajistit, aby každé dítě dosáhlo základní úroveň čtenářské a matematické gramotností má pro vytváření rovných možností v moderním světě větší přínos, než jaký lze dosáhnout rozšiřováním užívání high-tech zařízení a služeb.

Jednou z příčin, proč technologie vedou k horším výsledkům, je skutečnost, že žáky rozptylují. Navíc, učební osnovy se jim dosud nepřizpůsobily do takové míry, aby z nich dokázali plně vytěžit.

Pokud chceme, aby studenti byli chytřejší než chytré telefony, musíme důsledně promyslet způsob, jakým je učíme. Technologie mohou ještě zlepšit skvělé vyučování, ale skvělé technologie nevykompenzuje špatné vyučování. Přínos moderních technologii se ve vzdělávání stále příliš nedaří využít a realizovat.


Zoznam článkov

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 >